maanantai 25. kesäkuuta 2012

Prologi

Hei vain ja tervetuloa lukemaan blogiani So Many Reasons To Chase My Dreams, eli peruskouluenglannilla "niin monta syytä jahdata unelmiani". Mikäli se ei jollekin vielä selvinnyt, kyseessä on siis laihdutusblogi. En bloggaa anoreksiasta, en bulimiasta enkä mistään muustakaan syömishäiriöstä - no, ellei sitten vaikeaa lihavuutta lasketa syömishäiriöksi - vaan yrityksestäni pudottaa kymmenet ja taas kymmenet liikakiloni niin, että ne pysyvät poissa.

Olen 20-vuotias eteläsuomalainen opiskelijatyttö. Pituudeltani olen 167 cm pitkä ja painoa on hävettävät 117,7 kg, Olen siis vaikeasti, jopa sairaalloisesti lihava.
Miten pahalta tuntuikaan myöntää se edellisessä lauseessa. Pitkän aikaa olen kieltänyt oman lihavuuteni, kieltänyt sen, ettei tämä ole enää tervettä, että minun täytyy jo muistakin kuin pelkistä ulkonäköseikoista laihduttaa. Olen kyllä pitkän aikaa ajatellut laihduttamista ja välillä yrittänytkin sitä tyylillä "no huomenna sitten alan laihduttamaan", mutta eihän siitä ole mitään tullut, olen vain lihonut lisää.
No, joka tapauksessa, vähän lisää itsestäni. En erittele missään vaiheessa bloggaamista kovin tarkasti, missä kaupungissa asun tai muitakaan sellaisia tietoja, joista minut saattaisi tunnistaa. Bloggaan siis täysin anonyymisti nimimerkin takaa. Jos joku haluaa tutustua minuun tarkemmin, minuun voi ottaa yhteyttä kommenteissa ja jättää sähköpostiosoitteensa, niin otan yhteyttä.
Asun yksin. Tai no, en ihan yksin - minulla on sekarotuinen koira sekä viljakäärme. Koira tottelee tässä blogissa muutettua nimeä Valda ja käärme on muutetulta nimeltään Aru. Koirasta en tule julkaisemaan kuvia, sillä se saatetaan tunnistaa kovin helposti, käärmeestä sen sijaan voin joskus pari kuvaa räpsäistäkin.
Niistä kuvista muutenkin. Joitain kuvia saatan elämästäni julkaista, mutta kuten totesin, pidän blogia anonyymisti ja tulen esimerkiksi sensuroimaan kasvot, jos niitä kuvissa näkyy, ja kuvaamaan sellaisissa paikoissa, mistä asuntoani ei tunnisteta. Joku saattaa ihmetellä, miksi moinen salamyhkäisyys. Syy on yksinkertainen; minua hävettää. Hävettää tunnustaa, että laihdutan. En tiedä, miksi, kaipa se on joku tunnustus myös sille, että tiedän olevani lihava, eikä sitä ole kiva kuuluttaa kaikille. Mutta jos onnistun laihdutuksessa, lupaan blogini päätteeksi julkaista itsestäni naamasensuroimattoman kuvan uusissa mitoissani!

Kuvia nykyisistä valasmitoistani, otan vertailukuvia aika-ajoin.


 Painoa siis löytyy tuo 117,7 kg (kyseinen paino oli keskellä päivää ruokailun jälkeen otettu, otan vielä huomenna aamupainon ja päivitän sen lähtöpainoksi sivuun), vatsanympärystä on 129 cm (navan kohdalta mitattu).

Vähän tämän blogin kirjoittamisesta. Prologin jälkeen tulen aloittamaan jokaisen tekstini yhdellä syyllä laihduttaa. Tämä on mielestäni hyvä keino muistuttaa itseäni siitä, miksi tavoittelenkaan unelmaani olla taas laiha. Jatkan tätä systeemiä niin kauan kuin syitä riittää, eli varmaan aika monta kertaa.

En enää aloita laihdutusta "huomenna", vaan aloitan sen nyt heti, mutta koska tämä(kin) päivä on muuten mennyt mässätessä, alan pitämään ruokapäiväkirjaa ja muuta vasta huomenna. Joten - huomiseen!


11 kommenttia:

  1. Tsemppiä kamalasti sinullekin projektiisi! :)

    Minäkin oon koiraihmisiä, meiltä karvakasoja löytyy kolme + sängyn alta monen monta villakoiraa, ei pääse elämä tylsäksi!

    VastaaPoista
  2. Niin ja ps. Oot aika samalla tyylillä täällä kuin minä, en halua tulla tunnistetuksi :) helpomaa läskeillä näin ;D

    VastaaPoista
  3. Kiitos kiitos :) Ja anonyyminä on paljon helpompi kirjoitella minustakin. Jotenkin hävettää vaan myöntää yrittävänsä laihduttaa... Sitten kun alkaa näkymään jo vähän tuloksia, voi varmaan lähipiirille sanoa että laihduttaa =)

    VastaaPoista
  4. Olet niin oikeassa! Minullakin on toinen blogi, jossa on parisen sataa kävijää päivässä mutta en uskalla sinne kirjoitella tästä.. hävettää niin kamalasti .enkä uskalla läheisillekkään sanoa, samasta syystä..

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä! Samoissa mitoissa ollaan ja tavoitekin on tiedossa. :)

    Hanna

    VastaaPoista
  6. Moikka,

    Luulin olevani maailman ainoa liian ylipainoinen. Haluaisitko jakaa kokemuksia minun kanssa esim sähköpostitse? Olen kanssasi pääosin ihan samassa tilanteessa.

    Jos haluat niin voit kirjoittaa mulle sanniliski@gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Laitan sinulle sähköpostia huomisen päivän aikana. :)

      Poista
    2. Kovasti tsemppiä sulle projektiin! :D

      Minkä pituinen olet? Et nimittäin mun mielestä kuvissa näytä yhtään sellaselta kuin mitä painon perusteella oisin kuvitellut, ja tämä siis positiivisessa mielessä! :D

      Taidan jäädä lueskelemaan sun blogia. Mulla lähtöpaino hieman vähemmän kun sulla, muttei paljoa. Mä oon jo päässy eroon melkein 8:sta kilosta 7 viikossa. Ihanaa, että mitä enemmän paino putoaa, sitä enemmän motivoituu jatkamaan! :D

      Tervetuloa myös kurkkaamaan mun blogia:
      http://backtobeingwhoiwas.blogspot.fi/

      Poista
  7. Hupsis, kommentti menikin vastaus-kohtaan, kun blondi paino väärää nappia :D Nooh, ehkä sen tuostakin lukee... :)

    VastaaPoista
  8. Hei! Olen merkannut blogisi kirjanmerkkeihini. Voi, kun toivon sinulle onnistumisia! Tsemppiä elämääsi, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa laihduttamista! Laita blogisi uuteen kukoistukseensa ja aloita alusta jos olet repsahtanut. Lukisin tekstejäsi mielelläni! Itse olen vähän lähempänä tavoitteessani, mutta laihdutan. Vauhti on jostain syystä minulla aika hidasta, 1,5kk aikana kiloja on lähtenyt 5.
    USKO ITSEES, SÄ KYLLÄ ONNISTUT! :)

    VastaaPoista