torstai 5. heinäkuuta 2012

4 - En voi ratsastaa tai ajaa hevosia

Ratsastus oli minulle aikoinaan hyvin rakas harrastus, jota harrastinkin kymmenisen vuotta aktiivisesti. Kävin useita kertoja viikossa hoitamassa hevosia ja liikuttamassa niitä, minulla oli ihana hoitohevonen, jolla sain ratsastaa niin paljon kuin mieli teki, lisäksi kävin viikoittain ohjatulla tunnilla. Myöhemmässä vaiheessa, kilojen alettua pikkuhiljaa hiipiä vyötärölle, siirryin ravipuolelle ja opettelinkin raviharrastuksen alkeet, mutta lopetin homman lyhyeen kilojen kertymisen jatkuessa yhä vain. Tämä tapahtui kolme vuotta sitten. Sen koommin en ole edes koskettanut hevosta.

Yksi laihdutukseni päämääristä onkin päästä taas hevoshommiin käsiksi. Olisin iloinen, jos vaikka saisin vain rapsutella hevosia ja hoitaa niitä. Voisinhan minä sen tehdäkin, vaikka heti, kunhan en selkään kiipeäisi, mutta en kehtaa ilmestyä tallille tämmöisenä löllökasana. Aion siis odottaa, kunnes olen taas edes siedettävissä mitoissa, ja alkaa sitten kysellä, josko jokin ravitalli tahtoisi ottaa minut tallitytöksi. Hyvää liikuntaahan tallityötkin ovat.

Sairaaladieetti ei alkanut tänään, vaan se alkaa huomenna. Tiedän, kuulostaa erittäin typerältä ratkaisulta, mutta syykin sille kyllä löytyy, pihvit (joita sairaaladieetti sisältää) kun ovat tarjouksessa vasta huomisesta alkaen :D Tänään olen kyllä syönyt kevyesti, tämä ei ollut mikään syy alkaa mässäilemään.
Huomenna siis, ja jotta en lipsuisi (= jotten kehtaisi lipsua), kerroin isälle vähän projektistani. Tai no, voiko sitä sanoa kertomiseksi, minä kun sanoin, että "minulla on eräs projekti jonka vuoksi en juo kahvia kuin aamuisin seuraavaan kahteen viikkoon". Minä kun olen aika ahkeraan ravannut isän luona kahvilla viime aikoina ja nyt piti sitten sanoa, että kahvia en juo. Sairaaladieetti nimittäin kieltää kahvin juonnin pitkin päivää. Isä ei kylläkään siis tiedä dieetistä olevan kyse, mutta luulen, että hän vähän arvaili jotain.

Tulin tuossa katselleeksi EMP:n vanhaa kuvastoa, ja sieltä löysin vaikka mitä inspiraatiota laihdutukseen! Mm. tämän:


EMP:llä on vaikka mitä ihania vaatteita, ja juuri minun tyylisiäni! Tosin en ole hirveästi mekkoihmisiä, mutta juhlissa kyllä käytän niitä ja mekot ovat mielestäni kauniita kauniin kantajan yllä, joten ne toimivat hyvinä inspiraation lähteinä.

Ei tällä kertaa tämän enempää, kuulemiin!

3 kommenttia:

  1. Tiina, tsemppiä! Mielenkiinnolla odotan tuloksiasi. Mulla paino tänään 111 kg eli olen laihtunut kahdessa viikossa 2 kiloa. Ja viikkoon ei paino ole muuttunut, mutta uskon saaneeni lihasta. Olen joka päivä tehnyt Jillian Michaelsin 30 day shrediä ja suosittelen sitä sullekin. YouTubesta löytyy ja Level 1 aluksi niin pitkään kuin viitsit (minimi 10 päivää). Minä olen tehnyt ykköstasoa kaksi viikkoa, kohta kokeilen kakkostasoa.
    Vyötäröltä on lähtenyt 5 senttiä ja olo on tarmokas, jotenkin kroppa on jo muotoutunut ja liikunta selvästi tsemppaaa mua ruokavalintojen kanssa. Kaksi viikkoa jo ilman herkkuja! Tai siis hedelmät ovat "nameja", muuten syön puuroa, munakkaita, salaatteja yms normiruokaa (ilman leipää). Tuntuu ihmeelliseltä, että olo on näin hyvä! Vielä reilu 2 viikkoa sitten söin joka päivä suklaalevyn ja ruoka oli pitsaa yms.... Yritän nyt opetella loppuelämäksi terveellistä elämäntapaa. Sairaaladieetti voi tsempata sua hyvin alkuun, mutta ala sitten tekemään 20 minsaa Shrediä päivässä, jookos! :D Tai jotain liikuntaa ja perusruokaa.
    Tsemppiä!

    Hanna

    VastaaPoista
  2. Vielä liikunnasta: tuo Shred on täyttä tuskaa, siis oikeasti ihan kamalaa. Mutta huomasin, että pallovartalosta, satavuotiaan kunnosta ja kipeästä selästä huolimatta minä PYSTYN tekemään, jos vain haluan. Ja kotona kukaan ei näe säälittäviä sentin punnerruksiani yms.

    Hauskaa perjantaita ja muistahan rapsata kuinka sulla menee! :)
    Hanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Tutustuin tohon Shrediin pikkuisen ja kunhan nämä ekat päivät sairaaladieettiä ollaan taisteltu läpi, voisin sitä kokeilla. :)

      Poista